Dagboek in foto’s (1): Middagje Rotterdam

Vandaag deel ik voor het eerst een dagboek in foto’s. Ik ben van plan om vaker op maandag een dagboek met foto’s te plaatsen (soms ook van meerdere dagen), omdat ik het leuk vind om nog eens stil te staan bij de afgelopen week. Dit keer  een dag waarop ik ’s middags vrij was en samen met mijn vriend gezellig naar Rotterdam ging. Wil je weten hoe mijn dag eruit zag? Kijk dan snel verder!

Ontbijt

Omdat ik alleen een vrije middag had, moest er natuurlijk in de ochtend wel gewoon gewerkt worden! Gelukkig kon ik thuiswerken, wat ik altijd wel een luxe vind. Laptop aan, grote kop thee met een lekker havermout ontbijt erbij en zo begon ik met werken. Ik werkte de ochtend door en kon daarna mijn laptop afsluiten. Fijn een vrije middag.

Outfit of the Day             Station

Klaar om naar Rotterdam te gaan. Ik draag een grijze spijkerbroek van Vila, een wit shirtje van Costes en mijn witte sneakers zijn van de Sacha. Op het station nog even wachten op onze trein, maar dan kunnen we vertrekken.

Tuna Salad

Tijd om te lunchen. Ik wilde erg graag naar ‘Baker & Moore’. Daar aangekomen was deze helaas afgehuurd en niet open voor gewoon publiek. Heel jammer. Maar wel weer een reden om snel terug te gaan, want deze hotspot wil ik wel graag een andere keer proberen. Toen zijn we ergens op een terras neergestreken waar de zon lekker scheen. Ik koos voor oerbrood met huisgemaakte tonijnsalade. Smaakte goed, maar het was niet heel bijzonder.

Dak MH                       Gevel MH

Na even wat te hebben gewinkeld en nog ergens koffie en thee te hebben gedronken, liepen we richting de Markthal, een grote overdekte marktvloer. Hier kan je allerlei verse en houdbare etenswaren kopen (groenten, fruit, vis, olijven, brood, donuts et cetera), maar er zitten ook verschillende restaurantjes. Ik was hier nog niet eerder geweest en wilde toch graag een kijkje nemen. Ik was vooral heel erg onder de indruk van de gevel binnenin en het plafond van de Markthal. Dit is een enorm kunstwerk wat allerlei vruchten, groenten, granen, vissen en nog meer groots uitbeeld. Heel mooi om te zien!

GF in MH             Frozen Yoghurt MH

Eén van de groenten- en fruitkramen die er zijn in de markt. Deze had bijvoorbeeld best wat exotisch fruit wat je in de gewone supermarkt niet altijd kan vinden. Ook verkopen deze kramen bakjes vers gesneden fruit. Zoals ik al noemde, zijn er ook allerlei eetplekken. Daarbij zijn er ook kramen waarbij je verse taartjes, donuts en ijsjes kan kopen. Ik ging voor een ‘Frozen Yoghurt’-ijsje (naturel) met blauwe bessen en amandelen.

HI                      HI

Na het bezoek aan de markthal hebben we nog wat door de stad gewandeld en wat gedronken op een terras.  Daarna pasta bij ‘Happy Italy’. Een leuke Italiaan waar je voor niet veel geld lekker kan eten. En over de porties valt zeker niet te klagen! Helaas is de Happy Italy nog niet in Breda, wat ik jammer vind, omdat het hier altijd lekker is. Gelukkig is deze wel op komst! Ik nam een pasta met verschillende groenten, olijven en Parmezaanse kaas. Deze viel goed in de smaak. Voldaan vertrokken we weer richting huis.

In de avond

Weer thuis zette ik mijn spullen voor de volgende (werk)dag klaar, schreef ik nog een blogje en las ik nog wat in mijn boek. Ik dronk nog een kop thee en at een toetje met Griekse yoghurt, verschillende soorten fruit en granola. Ik ging redelijk op tijd naar bed, want de volgende dag ging mijn wekker weer vroeg.

Dit was mijn eerste dagboek in foto’s. Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Een fijne week voor jullie gewenst!