Healthy Tips: ‘5x Gezonde Tussendoortjes – voor op reis of onderweg’

Met mijn mini-vakantie naar Lanzarote in het vooruitzicht, bedacht ik me dat het wel een leuk idee is om een blog te schrijven over gezonde tussendoortjes die je mee kunt nemen als je op reis gaat. Dit hoeft natuurlijk niet alleen op vakantie gaan te zijn, ook zijn deze tussendoortjes geschikt voor onderweg in de trein, in de auto of ergens anders om naartoe. Onderweg is het aanbod voor gezonde tussendoortjes en snacks niet heel groot, vaak heb je maar een beperkte keuze. Als je graag voor een gezonde(re) optie wilt gaan, is het goed om jezelf daarop voor te bereiden en zelf je snacks mee te nemen. Wat ik zoal meeneem voor tussendoor als ik onderweg ben? Hieronder heb ik 5 van mijn favoriete snacks to go op een rijtje gezet!

1). Fruit

Een ‘all-time favourite’ is en blijft fruit. Lekker en makkelijk om mee te nemen en je hebt meteen wat extra vitamines binnen. Denk hierbij aan appels, bananen, druiven of maak vooraf een bakje klaar met gesneden fruitsoorten (kiwi, mango, blauwe bessen et cetera).

2). Noten

Een handje noten is ook zeker geschikt als tussendoortje, zo bevatten ze onder andere veel gezonde vetten en die hebben we ook dagelijks nodig. Daarbij zorgt een handje noten voor een stabiele suikerspiegel, waardoor je minder snel weer honger krijgt. Ze zijn ook ontzettend voedzaam door ander vitamines en bouwstoffen die ons lichaam nodig heeft.  Voorbeelden zijn amandelen, cashewnoten, walnoten, pecannoten et cetera. Als je wilt kun je ook altijd wat rozijnen door je noten ‘mixen’. Let wel op, ondanks dat noten heel gezond zijn, zitten ze wel hoog in calorieën. Een handje noten per keer is dan ook voldoende. 

3). Homemade bananenbrood

Niets lekkerders dan een zelfgemaakte snack onderweg! Wat denk je van bijvoorbeeld bananenbrood? Zonder toegevoegde suikers, wel zoet door de banaan en dadels, maar ook zeker vullend door de gezonde ingrediënten die verder worden gebruikt. Op zoek naar een recept voor een gezond bananenbrood zonder toegevoegde suikers? Hier vind je het recept voor een bananenbrood met rozijnen en cashewnoten, maar ook dit wortel-bananenbrood is erg geschikt en gezond om mee te nemen in het vliegtuig, in de trein of in de auto

                   

4. Snackgroenten

Cherrytomaatjes, plakjes komkommer, reepjes paprika of worteltjes. Doe dit in een bakje of zakje en je hebt heel snel een gezond tussendoortje bij de hand. Eventueel nog wat extra hummus als dip erbij en je gezonde snack is af!

5). Banaan-ei pannenkoekjes

Pannenkoeken voor onderweg, dit is iets wat ik van kleins af aan al gewend ben. Op zoek naar een gezonde variant voor pannenkoeken? Probeer dan eens de simpele ‘banaan- ei pannenkoekjes met havermout. Super snel gemaakt,  zoet door de banaan en koud ook heel lekker. Wat je hiervoor nodig hebt? Niet meer dan rijpe bananen, havermout, eieren, kaneel en (kokos/olijf)olie om in te bakken.

Hopelijk heb je wat aan de tips voor gezonde snacks ‘on the go’ die ik in ieder geval makkelijk én lekker vind om mee te nemen op reis of onderweg. Zo heb ik nu voor mijn vliegreis naar Lanzarote ook weer een wortel-bananenbrood gebakken. Hier ga ik in het vliegtuig dan ook lekker van genieten!

About

Hoi allemaal! Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Liefs Sophie

No Comments

Leave a Comment